Na trati u Chocně nabíraly vlaky více jak hodinové zpoždění. Při nehodě tam bylo porušeno vedení

Kvůli poruše trakčního vedení byl zhruba od 13.00 zastavený provoz na železničním koridoru v úseku Choceň - Ústí nad Orlicí. Provoz byl po odstranění poruchy na vedení před 15.00 obnoven. Vlak najel do takzvané hákovnice, které se používají jako bezpečnostní prvek při opravách na trati. Vlak tak poškodil svůj sběrač proudu i trakční vedení. Při nehodě se nikdo nezranil, řekla mluvčí Radka Pistoriusová.

Choceň (Aktualizováno: 15:23 4. 12. 2022) Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vlak Českých drah.

Zpoždění rychlíků Ostravan, Svitava, Slovácký expres a Valašský expres České dráhy odhadly na 60 až 90 minut (ilustrační foto) | Foto: Jiří Špaček | Zdroj: Český rozhlas

Na opravě trakčního vedení pracovala Správa železnic. „Vlaky dálkové dopravy zatím vyčkají ve vhodných stanicích,“ uvedly České dráhy. Zpoždění rychlíků Ostravan, Svitava, Slovácký expres a Valašský expres České dráhy odhadly na 60 až 90 minut. Úsek trati mezi Ústím nad Orlicí - Brandýsem nad Orlicí nyní Správa železnic modernizuje. Vlaky tam jezdily po jedné koleji.

Na hlavní trati u Jihlavy bude po nehodě zastavený provoz až do pondělí. Vlak narazil do spadlého stromu

Číst článek

Nehoda se stala v první den, kdy Správa železnic kvůli bezpečnosti pracovníků po delší době použila instalaci hákovnic. U odbočky Bezpráví, kde se nehoda stala, budou hákovnice používané do 8. prosince. Původně se předpokládalo osazování hákovnic od listopadu do konce dubna příštího roku.

Správa železnic ale dobu používání hákovnic výrazně zkrátila, aby minimalizovala poruchy na trakčním vedení při provozu elektrických vlaků. Ty v létě často zastavovaly provoz na železničním koridoru mezi Prahou a Ostravou.

Hákovnice zajišťují, aby se při průjezdu vlaku do opravovaného úseku vedení nedostal elektrický proud, což by ohrozilo bezpečnost pracovníků. Při chybě strojvedoucího, když nestáhne sběrač lokomotivy, však hákovnice sběrač poškodí.

Celková rekonstrukce úseku mezi Ústím nad Orlicí a Brandýsem nad Orlicí by měla skončit v červnu příštího roku. Poté se na svou původní trasu vrátí dálkové expresy spojující Prahu s Brnem. 

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme