Můžete si vybrat, jestli budete Kosa v ostružiní sledovat nejvíc jako politickou, poetickou, tělesnou, nebo společensko-kritickou podívanou. Všechny možnosti dávají smysl.
Fallout herního studia Bethesda poprvé vyšel před 27 lety a hráče přenesl do postapokalyptické budoucnosti roku 2157, kdy část lidstva žije po jaderné válce v obrovských podzemních bunkrech.
Trojan ve Varech uvede projekci snímku Karamazovi z roku 2008, sám se také představí na prknech Městského divadla v monodramatu Žáby, které mu k životnímu jubileu napsal Petr Zelenka.
Pojďme se bavit s Quentinem Dupieuxem, který se nebojí bizarních snů a nápadů. A navíc si tentokrát vybral za námět Dalího, který prakticky „snil přes mrtvoly“.
„Bylo by zajímavé sledovat, jak by se (Steven) Spielberg k námětu postavil. Myslím si, že jazyk by ale byl zásadní překážkou,“ říká 84letý Marco Bellocchio.
Totalitní režimy si vždy uvědomovaly, jaký je u filmů propagandistický potenciál – a dělali to nacisté i komunisté. V českých zemích byla éra rozvoje zvukového filmu spojena s osobností Miloše Havla.
Dokumentární snímek Petra Jančárek cílí hlavně na ty, kteří si Havla jako aktivní veřejnou osobnost sami pamatují. Na ty, kteří po jeho osobnosti pociťují nezaplněnou díru, což je bezpochyby i on sám.
„Jde taky o úzkostné a depresivní stavy, sebevražedné myšlenky. Potvrdili nám to psychologové a psychiatři: izolace v době pandemie způsobila mnoho psychických problémů,“ přibližují mladé filmařky.
Moustapha Fall mluví o tom, jaké je pro debutujícího náctiletého herce představovat jednu z hlavních rolí v mezinárodním snímku, který se odehrává na moři, v poušti i ve vězení.
Do kin jde snímek Tady Havel, slyšíte mě?. Radiožurnál získal nepoužité materiály a sestavil z nich exkluzivní seriál. Poslouchejte od pondělí do pátku v 8:50.
Novinářka a filmová dokumentaristka Apolena Rychlíková natočila film Hranice Evropy. V něm společně s novinářkou Sašou Uhlovou prozkoumávají pracovní podmínky lidí ze střední Evropy na Západě.
Režisér Petr Jančárek, producent Jiří Konečný a hudebník a exprezidentův přítel Michael Kocáb zachycovali, jak se Václav Havel snažil sžít s tím, že už není hlava státu.
I když vychází z rozhovorů s Afričany, kteří absolvovali cestu za lepším životem v Evropě, snímek italského režiséra Mattea Garroneho není případovou studií, ani dokumentárním počinem.
Australská herečka mluví v rozhovoru pro Radiožurnál o sektářství, spolupráci s rakouskou filmařkou Jessicou Hausnerovou, ale také o svém polském původu.
Dva roky připravoval režisér Ondřej Veverka dokument My, občané Protektorátu. Třídílnou sérii tvoří soukromé filmové materiály, zápisky deníků a korespondence.
Život je skvělý je osobní dokumentární výpověď mladého palestinského filmaře, který se vypraví na svůj první výjezd do Evropy. Netuší však, že se z měsíčního pobytu v Norsku stane nucený exil.
Nolan letos se tříhodinovým životopisným filmem Oppenheimer o vynálezci atomové bomby poprvé prolomil sérii nominací na Oscara a za snímek dostal hned dva.
Wim Wenders dostal pozvánku do Japonska, aby natočil dokument o architektuře veřejných toalet. Na místě se pak rozhodl natočit meditativně laděný hraný film.
„Jsem expresivní a citová herečka, ale nejsem výsostný profesionál. Jsem ten neprofesionál, který, když to neprožívá, tak to není to hraní,“ říká Simona Peková.
Jak se v Íránu jedná s autoritami? Za jakých podmínek pracují lidé z Česka, Polska nebo Slovenska v západní Evropě? Taková témata ukazují filmy na festivalu Jeden svět.