Díky erupcím na slunci je pravděpodobné, že se slabá záře objeví i v následujících dnech. „Předpovědět se nikdy stoprocentně nedá,“ řekl v rozhovoru pro Radiožurnál astrofotograf Petr Horálek.
Porota uvedla, že letošní vítězný snímek byl „pečlivě a s respektem komponován a nabízí zároveň metaforický i doslovný pohled na nepředstavitelnou ztrátu.“
„Nejpodstatnější na té fotce je barevné vyznění, tyrkys a červená linie,“ vyzdvihuje Havrda. Porota ocenila atmosféru snímku. „Je to jako z obrazů Edwarda Hoppera. Jednoduché, nic tam není navíc.“
Kometa 12P/Pons-Brooks se vrátila po 70 letech. Horálek chtěl původně fotit z obce Telgárt na Slovensku. Obloha tam ale byla zatažená. Na pořízení několika záběrů měl ale pouze dvě hodiny.
„Ztráta Avdijivky je pro mě bolavá. Za jeden den tam padlo několik bojovníků, které jsem dobře znal. Jejich smrt jsme sledovali v přímém přenosu. Tohle si teď v sobě nosím,“ přiznává Stanislav Krupař.
„Pro reportážní fotografii je nutné být připraven a pohotový, snažit se přemýšlet o samotné scéně jak fotografické, tak o významu,“ říká pro Radiožurnál vítěz Czech Press Photo Roman Vondrouš.
V Panamě málem vykrvácel po zásahu kulkou, v Libanonu jej považovali za izraelského špiona a na poslední chvíli tam unikl trestu smrti. Druhý díl rozhovoru s válečným reportérem Patrickem Chauvelem.
Za objektivem stojí téměř šedesát let. Ve snímcích francouzského fotoreportéra Patricka Chauvela se odráží válečné konflikty posledních desetiletí, včetně války na Ukrajině, kam se pravidelně vrací.
Herec divadla Járy Cimrmana Petr Brukner letos oslavil osmdesátku. A protože je fotograf a výtvarník, tak se můžeme těšit na jeho knihu. Jmenuje se Petr Brukner a uvidíme v ní jeho fotografie ulice.
„Jsou tady fotografie z doby jeho kandidatury na prezidenta, z doby, kdy byl ministr zahraničních věcí, fotky z jeho volnočasových aktivit. Prostě všehochuť,“ podotýká.
Už čtvrtou společnou knihu o psech vydávají Veronika Souralová a Dan Materna. Rodinné čtení s fotografiemi i perokresbami je plné příhod retvíří rodinky.
V pozůstalosti Karla Bucháčka se našlo na 80 tisíc snímků, které zachycují výstavbu metra, fronty na knihy a zájezdy i okupaci v roce 1968. Na jeho tvorbu upozornila až rodina po Bucháčkově smrti.
Ztracená Evropa na samém okraji vzpomínek. To je název výstavy otevřené na jedné z univerzit ve Washingtonu, kde prezentují své snímky tři čeští fotografové a dokumentaristé.
Jeho čočka zachytila konflikty na Blízkém východě, solné jeskyně i přírodu v Českém krasu. „Nechtěl bych prožít znovu balkánské války,“ odhalil kameraman a fotograf Evžen Janoušek.
Antarktická stanice je dobře vyladěná na přebývání vědců. Největší luxus je myčka, vypráví fotograf National Geographic Adámek. Na českou vědeckou základnu se vrátil po osmnácti letech.
Obrázky generované umělou inteligencí obletěly v posledních týdnech internet. Přichází ale i obava z toho, zda bude možné poznat reálnou fotografii od té, která je umělá. Zvládnete poznat rozdíl?
„Celá oblast zůstala nedotčena dalších padesát let a světu se otevřela přibližně před deseti, patnácti lety,“ popisuje Horní Mustang cestovatel a fotograf Filip Weber.
Proč se fotograf Kevin V. Ton rozhodl na čas vyměnit humanistickou fotografii za pražská staveniště? A jak těžké je pro něj fotografovat lidi žijící na okraji společnosti?
Lidé si budou moci nejlepší snímky z fotožurnalistické soutěže prohlédnout od středy do konce července v Národním muzeu, kde v úterý pořadatelé vyhlásili výsledky.
Už řadu let je pevnou součástí biatlonového týmu i fotograf Petr Slavík. Jak se jeho práce v průběhu času proměnila a kdo z biatlonistů vypadá na fotografiích nejlépe?
Americký fotograf Spencer Tunick v Sydney už jeden podobný projekt realizoval, když v roce 2010 vytvořil hromadnou fotografii zhruba pět tisíc lidí u světoznámého sídla opery.
Zachytil ve svých snímcích ukrajinské noční můry. Mrtvé, zraněné, plačící. Muže, ženy, děti. Mladé i staré, vojáky a obyčejné lidi. Fotograf agentury AP Jevhen Maloletka.